Til hovedinnhold

Kvalitet og oppbevaring

Diplom-Is garanterer at du, som forbruker av våre produkter, skal få den samme, gode opplevelsen hver gang du spiser et Diplom-Is produkt.

Produktene våre gjennomgår en grundig kvalitetskontroll før de blir frigitt for salg. Kvaliteten blir sjekket både med hensyn til hygienisk kvalitet og på sensoriske egenskaper.

Diplom-Is fabrikkene er sertifisert ihht NS-EN ISO 9001:2008 og FSSC 22000. I Diplom-Is har kvalitetssikring i alle ledd høyeste prioritet.

Råvarene er nøye utvalgte etter omfattende testing i vår produktutviklingsavdeling.

Dersom du har forbrukerspørsmål du vil ta opp med oss, kan du kontakte vår Kundeservice: 

Telefon: +47 02001 / 51 37 16 04
E-mail: forbrukerservice@diplom-is.no
Postadresse: Diplom-Is AS, Forbrukerservice, Postboks 23, 1483 Hagan, Norge

 

Oppbevaring

Det er noen enkle kjøreregler for behandling av iskrem som kan være lurt å følge for at du skal få maksimal glede av det høykvalitetsproduktet du har kjøpt. 

  1. Iskremens reise fra butikkens frysedisk til hjemmets fryseboks bør bli så kort som mulig. Jo mindre iskremen tines opp før den igjen fryses, jo bedre vil kvaliteten holde seg.

  2. Når iskremen skal spises, bør den tines langsomt gjennom et halvtimes opphold i kjøleskapet. Hurtigtining på kjøkkenbenken eller i mikrobølgeovnen er ikke fullgode alternativer.
  3. Spises ikke all iskremen med en gang, bør det resterende snarest settes tilbake i fryseren.
  4. Iskremen skal optimalt oppbevares ved temperaturer på -18C og lavere.
  5. Uåpnet Diplom-Is vil ved forskriftsmessig lagring ha en holdbarhet på minimum 2 år fra produksjonsdato.