Kvalitet og oppbevaring
Produktene våre gjennomgår en grundig kvalitetskontroll før de blir frigitt for salg. Kvaliteten blir sjekket både med hensyn til hygienisk kvalitet og på sensoriske egenskaper.
Diplom-Is fabrikkene er sertifisert ihht NS-EN ISO 9001:2008 og FSSC 22000. I Diplom-Is har kvalitetssikring i alle ledd høyeste prioritet.
Råvarene er nøye utvalgte etter omfattende testing i vår produktutviklingsavdeling.
Dersom du har forbrukerspørsmål du vil ta opp med oss, kan du kontakte vår Kundeservice:
Telefon: +47 02001 / 51 37 16 04
E-mail: forbrukerservice@diplom-is.no
Postadresse: Diplom-Is AS, Forbrukerservice, Postboks 23, 1483 Hagan, Norge
Oppbevaring
Det er noen enkle kjøreregler for behandling av iskrem som kan være lurt å følge for at du skal få maksimal glede av det høykvalitetsproduktet du har kjøpt.
-
Iskremens reise fra butikkens frysedisk til hjemmets fryseboks bør bli så kort som mulig. Jo mindre iskremen tines opp før den igjen fryses, jo bedre vil kvaliteten holde seg.
- Når iskremen skal spises, bør den tines langsomt gjennom et halvtimes opphold i kjøleskapet. Hurtigtining på kjøkkenbenken eller i mikrobølgeovnen er ikke fullgode alternativer.
- Spises ikke all iskremen med en gang, bør det resterende snarest settes tilbake i fryseren.
- Iskremen skal optimalt oppbevares ved temperaturer på -18C og lavere.
- Uåpnet Diplom-Is vil ved forskriftsmessig lagring ha en holdbarhet på minimum 2 år fra produksjonsdato.