Til hovedinnhold

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Ta gjerne en titt på våre ofte stilte spørsmål dersom du lurer på noe!

Hvis du ikke finner svaret på det du lurer på, kan du kontakte oss via vårt kontaktskjema.

Diplom-Isbilen

Hvordan kan jeg komme i kontakt med Diplom-Isbilen?

Har du lyst å komme i kontakt med oss, kan du benytte vårt kontaktskjema.

Gjelder det reklamasjon på et av våre produkter, setter vi pris på om du fyller inn reklamasjonsskjema.

Hvorfor er lyden på melodien så høy?

Vi beklager at du føler at melodien spilles for høyt. Hvis du sender oss din adresse via vårt kontaktskjema skal vi be selgere i ditt område om å vise hensyn, og redusere lyden i den grad det er mulig. 

Hvilken melodi spiller Diplom-Isbilen?

Diplom-Isbilen spiller en melodi som er komponert spesielt for oss! Du kan høre melodien vi spiller på våre biler ved å se filmen inne på sidene til Diplom-Isbilen.

Diplom-Isbilen app: Hvorfor er det ingen stopp på min adresse?

Hvis det ikke er noen stopp på din adresse, kan det hende vi ikke kjører dit. Følg med på appen om det kommer nye ruter.

Diplom-Isbilen app: Diplom-Isbilen kjører i mitt område, så hvorfor finner jeg ingen stopp på min adresse i appen?

Da kan det hende vi utvikler en ny rute i ditt område! Det tar litt tid før det dukker opp i appen. Spør selgeren når bilen kommer neste gang.

Diplom-Isbilen app: Hvorfor får jeg ikke varsling når Diplom-Isbilen kommer til min adresse?

Denne funksjonen opplever vi tidvis noen tekniske utfordringer med, og vi beklager ulempene dette medfører. Vi jobber med saken.

Det kan også være lurt å sjekke om du har godtatt at appen sender deg varsler, i tilfelle den er slått av.

Diplom-Isbilen app: Jeg prøver å logge inn i appen, men jeg kommer ikke opp som kunde.

Da kan det være en feil i systemet vårt, ta gjerne kontakt med oss via vårt kontaktskjema.

Diplom-Isbilen app: Hva er gaven i kundeklubben?

Hva som er gaven varierer, så den eneste måten å finne ut av det på er å samle fem stempler! :)

Diplom-Isbilen app: Jeg handlet for over 200 kr, men fikk ikke stempel. Hva skjedde?

Dette er ikke automatisk, det er derfor viktig at du oppgir ditt telefonnummer til vår selger FØR du betaler.

Hvor kjører Diplom-Isbilen?

Du kan finne informasjon om våre ruter, og Diplom-Isbilens omtrentlige posisjon i Diplom-Isbilen appen.

Les mer om vår app her.

Diplom-Isbilen stoppet her tidligere. Hvorfor har jeg ikke sett den på en stund?

Av og til kjører våre selgere litt utenom ruta hvis de har tid og kapasitet. Det er også mulig at vi sjekker muligheten for å opprette et stopp der du bor.

Hvorfor kom ikke Diplom-Isbilen?

Av og til oppstår det uforutsette utfordringer som hindrer Diplom-Isbilen.

Eksempler på dette kan være:

  • Utfordringer med bilen
  • Tekniske utfordringer med utstyr
  • Vær/føreforhold
  • Punktering
  • Glatte eller uframkommelige veier
  • Sykdom

Uansett årsak, så beklager vi ulempen, og vi håper vi er på plass igjen neste gang.

Når kommer Diplom-Isbilen?

Om sommeren besøker Diplom-Isbilen samme nabolag hver 14. dag. På vinterstid kommer vi som regel én gang i måneden. Følg med i vår app når Diplom-Isbilen kommer til dere neste gang. 

Du kan lese mer om vår app her

Kan Diplom-Isbilen komme til min adresse?

Dersom du ønsker besøk av Diplom-Isbilen, kan du legge inn et ønskestopp. Se mer informasjon om dette på siden om Diplom-Isbilen.

Vi vil vurdere om det er mulig å legge et stopp på din adresse. Vær oppmerksom på at stoppet ikke bør ligge for langt unna en etablert rute.

Hvorfor kjørte dere forbi mitt stopp i dag?

Vi beklager at Diplom-Isbilen ikke stoppet hos deg i dag. Det kan være flere grunner til at selgeren ikke kunne fullføre ruta.

Dersom det gjentar seg, ønsker vi gjerne at du tar kontakt med oss via vårt kontaktskjema.

Husk å oppgi adresse og tidspunkt.

Hvor finner jeg prisene til Diplom-Isbilen?

I Diplom-Isbilen appen finner du vårt sortiment med priser.

Les mer om vår app her.

Kan jeg bestille Diplom-Isbilen til mitt arrangement?

Dersom du ønsker å bestille Diplom-isbilen til ditt arrangement kan du ta kontakt med oss via vårt kontaktskjema. Vi gjør oppmerksom på at det først må avklares om Diplom-Isbilen har kapasitet. Ved bestilling gjelder også en minstesum.

Hva gjør jeg hvis isen jeg kjøpte ikke var som forventet?

Hvis du har kjøpt et produkt som ikke var som forventet, kan du benytte vårt reklamasjonsskjema.

Kan jeg bestille iskrem via appen?

Det er dessverre ikke mulig.

Jeg er allergisk og kan ikke spise hva som helst, hvilken is passer for meg?

I vårt sortiment finnes noe for alle! Det er godt merket med allergener. Se gjennom vårt utvalg, så finner du is som passer for deg!

Jeg spiste *produkt* som jeg kjøpte fra Diplom-Isbilen og fikk en allergisk reaksjon. Hva gjør jeg?

Da vil vi gjerne at du kontakter oss via vårt kontaktskjema.

Er Diplom-Isbilen utsolgt for min favoritt-iskrem?

Det hender dessverre at Diplom-Isbilen blir utsolgt for enkelte iskremer. Vi håper likevel du finner noe du liker!

Har dere sluttet å selge min favoritt-iskrem?

Dersom isen er utsolgt over lang tid, kan du se om det ligger mer informasjon på sidene for Diplom-isbilen

Utvalget vårt kan du finne på vår app eller på siden som heter vårt utvalg.

Kjøp

Kan jeg som privatperson kjøpe iskrem direkte fra Diplom-Is?

Nei, det er dessverre ikke mulig å bestille is fra Diplom-Is som privatperson.

Hvor kan jeg kjøpe Diplom-Is?

Diplom-Is får du kjøpt hos Rema 1000, alle Coop-butikkene (Obs, Marked, Ekstra, Prix, Mega) og Matkroken. Vi har også noen produkter hos Meny. Du kan også kjøpe Diplom-Is hos de fleste kiosker og bensinstasjoner.

 
Kan jeg kjøpe tørris?

Vi selger dessverre ikke tørris.

Kan jeg bestille Diplom-Is til 17. mai eller stevner?

Ta kontakt med oss via vårt kontaktskjema.

Jeg finner ikke *produkt* i nærbutikken min

Hver butikk bestemmer selv hvilke produkter de ønsker å ta inn i sortimentet sitt. Vi anbefaler at du spør i butikken om de kan bestille den for deg dersom de ikke har din favoritt inne.

Kan jeg få kjøpt en Diplom-Is skilt eller andre produkter hos dere?

Man må selge Diplom-Is for å få reklameartikler.

Er det mulig å kjøpe fem liter bokser, lik de som selges i isbarer?

Vi selger ikke 5-liter bokser direkte til privatpersoner, men sjekk med en butikk som selger Diplom-Is om de kan bestille til deg, for eksempel Rema 1000 eller Coop.

Sponsing

Kan Diplom-Is sponse meg eller mitt event?

Vi har dessverre ikke anledning til å sponse noe for øyeblikket. Det inkluderer pengegaver, produkter eller støtte til for eksempel russ eller russebiler.

Kan dere sponse meg med iskrem?

Vi sponser dessverre ikke enkeltpersoner med produkter, men håper allikevel du fortsetter å velge iskremen vår.

Kan Diplom-Is sponse med gevinster?

Vi har dessverre ikke mulighet til å sponse med gevinster.

Allergi og innhold

Hvor finner jeg en oversikt over eventuelle allergener?

Du finner næringsinnhold og allergener for hvert produkt på Vår iskrem. Klikk deg inn på det produktet du ønsker å lese om og se produktinformasjon.

Har dere laktosefri iskrem?

Ja! Har du prøvd FRI-serien vår? Det er en laktosefri iskrem som er tilgjengelig både som boksis med smaken vanilje, samt FRI Krone-is med biter av sjokolade.

Har dere glutenfri iskrem?

FRI Krone-Is med biter av sjokolade er glutenfri. Den har tidligere bare vært å tilby som flerpakning, men vi er nå glade for også å kunne tilby denne i småisdisken.

Er Lett-isen sukkerfri?

Lett-serien vår er søtet med naturlig melkesukker, men er ellers helt sukkerfri.

Hva slags myse bruker dere i produktene?

Mysepulver blir fremstilt ved inndamping og spraytørking av pasteurisert og skummet, søt myse fra hvitostproduksjon. Når man tilsetter enzymet chymosin, også kalt «løpe» i melk, vil melka skille seg, så man får en vandig del, (mysen) og en fast del (osten). Myse er dermed en bestanddel i kumelk, men kommer ikke direkte fra dyret.

Er iskremen deres trygg for gravide?

Iskremen vår er trygg for gravide da Diplom-Is mottar pasteuriserte og varmebehandlede melkeråvarer (kremfløte, melk, melkepulver) fra TINE, som blandes sammen med andre ingredienser for å lage en iskrem-miks. Iskrem-miksen blir også pasteurisert.

Er det nøtter i iskremen deres?

Alle produkter som produseres på vårt anlegg må merkes med «spor av nøtter» da det finnes nøtter på anlegget. Vi anbefaler at du leser emballasjen nøye.

Bruker dere gelatin fra svin i iskrem?

Det meste vi bruker i is er vegetabilsk. Ingrediensene står under hvert produkt under Vår iskrem.

Vi bruker ikke gelatin i noen av våre iskremer som er produsert i Norge, men det kan være det i fromasjer, puddinger eller marshmallows. 

Emulgatorer er tilsetningsstoffer som vi tilsetter isen for å gi den riktige konsistensen. Vi benytter ikke svin i vår E471, som består av fettsyrer fra vegetabilske oljer. Det er heller ikke andre råvarer fra svin i spise-is produktene. 

Vegetabilsk emulgator består av fettsyrer fra vegetabilske oljer. Det vil si ikke-animalsk opprinnelse (Ikke fra dyr, men fra planter. Produktene er imidlertid ikke halal-godkjente.)

Produkt

Jeg kjøpte et produkt hos dere som ikke var som forventet. Hva gjør jeg?

Er ikke isen vår som forventet, send oss en tilbakemelding via vårt reklamasjonsskjema.

Jeg har en ide til iskrem, hvem skal jeg snakke med?

Har du en ide eller innspill vil vi gjerne høre fra deg! Send oss din ide eller innspill via vårt kontaktskjema

Hvordan utvikler dere nye sorter?

Prosessen fra idé til ferdig produkt er spennende. Vi gjennomfører analyser og undersøkelser, og tester ulike råvarer, smaker og kombinasjoner. Ikke alle idéer ender opp som ferdige produkter, men de produktene vi mener egner seg best havner til slutt i isdisker rundt i landet.

Hvorfor er *produkt* utgått?

Når et produkt er utgått skyldes dette ofte at det ikke er nok kunder som kjøper det. Men kom gjerne med ønske via vårt kontaktskjema, så tar vi det med oss! Det hender klassikere gjør et comeback!

Hvorfor er sølvtrekket på Royal Trippel Magi borte?

Royal Trippel Magi fikk sitt sølvfargede trekk fra et fargestoff som heter Titandioksid. Dette stoffet er tillatt brukt i matvarer i Norge, og vi forholder oss det til det regelverket som gjelder i Norge. Men på grunn av diskusjonene som har oppstått rundt fargestoffet, har vi likevel valgt å fjerne det.

Andre spørsmål

Jeg har fått et gavekort fra dere, hvor løser jeg det inn?

Har du mottatt et gavekort fra Diplom-Is kan den innløses hos en av våre forhandlere som selger vår iskrem. Er varen utgått kan den dessverre ikke erstattes av et annet produkt. Har dette skjedd, ta gjerne kontakt med oss via vårt kontaktskjema.

Kan jeg få bilder eller gamle plakater av isen deres?

Du kan finne alle våre iskart på tidligere iskart. Ønsker du spesifikke bilder av et produkt, ta kontakt med vår forbrukerservice via vårt kontaktskjema.

Hvordan får jeg tak i reklamemateriell?

Er du en av våre kunder som selger Diplom-Is, kan du bestille reklamemateriell via kundeportalen vår Diplom-ishandel.no

Tar dere mot besøk på fabrikken?

Vi tar imot besøk for omvisning for grupper som har faglig tilknytning. Ta gjerne kontakt med oss via vårt kontaktskjema.