Til hovedinnhold

Diplom-Is og NORD DDB: Et smakfullt partnerskap for fremtiden

Etter en spennende byråkonkurranse har Diplom-Is, hele Norges iskrem, valgt NORD DDB som sitt nye kreative byrå og strategiske partner for å videreutvikle merkevaren.

– Vi har vært på utkikk etter et nytt byrå som kan ta en av Norges mest kjente og folkekjære merkevarer videre på denne fantastiske reisen. Akkurat som oss, er NORD DDB lidenskapelig opptatt av å skape sterke kreative konsepter og merkevarehistorier som leverer på tvers av kampanjer, målgrupper og uttak, sier Marianne Grøtte, markedsdirektør i Diplom-Is.

NORD DDB har bevist både i Gullblyanten og på Anfo Effekt at de gjennom sterke kreative idéer skaper stor effekt for merkevarer.

– Valget falt derfor på NORD DDB, og vi ser frem til å fortsette å dele smil og iskremglede med hele det norske folk, fortsetter Grøtte.

Klare for å spre iskremglede
Teamet i NORD DDB vil i hovedsak bestå av 5 personer, og de er alle er klare for å utvikle merkevaren videre.

– Diplom-Is vekker så mange gode minner. Det er sommer og sol, barndom, feiring av det store og det små. Dette er med andre ord en skikkelig feel-good merkevare. Vi har i hvert fall ikke ennå sett en sur person spise is, så vi gleder oss stort til å spre is-glede til det norske folk, sier Henriette Fürst Johansen og Jens Østrem, kreativt team i NORD DDB.

Rådgiver Guri Berndtsson Sanders legger til at de er både stolt og ydmyk av å få kunne jobbe med den over 90 år gamle merkevaren.

– Vi er veldig stolte av å få lov til å jobbe med en så kjent og ikonisk merkevare som Diplom-Is. De har vært en del av den norske folkesjela helt siden 1930. I NORD DDB har vi et stort fokus på kreativitet, men vi må også forstå kundene våre, produktene, kategoridriverne og konkurransebildet for å få sikre effekt. Vi gleder oss til å ta fatt på dette arbeidet med det dyktige teamet hos Diplom-is, og sammen skal vi skal sørge for å skape nye fine iskremøyeblikk, sier hun.

Teamet hos NORD DDB:
Kreativt team Henriette Fürst Johansen og Jens Østrem, rådgiver Guri Berndtsson Sanders, prosjektleder Mia Jacobsen, strateg og byråleder Eddie D´Sa.

Team hos Diplom-Is:
Markedsdirektør Marianne Grøtte og Senior Merkevaresjef Marianne Nygård-Hansen